Olaszország világelső a tészták és tésztatermékek gyártásában, exportálásában és fogyasztásában is, épp ezért próbálunk meg annak utánanézni, hogy mire számíthat a tészta a jövőben: az Olasz Élelmiszeruniótól 2018-ban összegyűjtött információk alapján az ismert tészta gyártók összesen 3,370 ezer tonna tésztafélét készítettek, 0,3% -os növekedéssel az előző évhez képest, ennek a mennyiségnek a fele végül más országokba került.

A mediterrán ország éves fogyasztása fejenként 23 kg, amely lenyűgöző mennyiséggel Olaszország világszerte a legnagyobb tésztafogyasztó. Tízből 9 olasz fogyaszt tésztát rendszeresen. Ebből a szakértelemből és a termék iránti szeretetből fakad az olaszok stabil jövője az elkészítés és forgalmazás piacán, és így továbbra is megtartják ezt az előnyüket a piacon.

Ma a tészták iránti növekvő globális kereslet kielégítése érdekében az olyan olasz tésztaipari vállalatok, mint a Pastificio Rigo, innovatív recepteket dolgoznak ki új összetevőkkel, például több gabonafélékkel, teljes kiőrlésű, gluténmentes vagy hüvelyes és hüvelyes liszt alapú, valamint dúsított tésztával vitaminokkal és ásványi anyagokkal, amelyek megfelelnek a szuperétel trendeknek.

 

Néhány évvel ezelőttig a teljes kiőrlésű tészta csak növekvő tendencia volt, míg 2019-ben a fogyasztás megduplázódott. Az egészséges élelmiszerek tendenciája mellett, amely rostokban gazdagabb és alacsonyabb gluténszintű tésztatermékekké alakult, az ízértékelés változásának is tanúi lehetünk. A tésztagyártók és -szállítók jelentős összegeket, átlagosan forgalmuk 10% -át fektetik be a kutatásba és fejlesztésbe annak érdekében, hogy olyan termékeket hozzanak létre, amelyek a fogyasztási szokások változásának hullámát jelzik.

 

AZ OLASZ TÉSZTAIPAR

A termelés magában foglalja a csúcstechnológiát és a gépeket, az automatizálást a termelőüzemekben, a minőségi tanúsítványokat és a szigorúan szabályozott higiéniai protokollokat: ez a 100 vállalat az iparágban több mint 7500 dolgozót foglalkoztat, és 4,7 milliárd euró forgalmat generál.

Az új tésztatermék létrehozásának folyamata a vállalat marketing részlegéből indul ki, elemezve a jelenlegi és a jövőbeni fogyasztói trendeket. A kutatás és fejlesztés az alapanyag összetételének és adagjának tanulmányozásával követi a keverékbe kerülő receptet, ez egy nagyon ésszerű szakasz, mivel a legkisebb változások is drámai módon megváltoztatják a kémiai összetételt, amely nagy hatással lesz a nyersanyagok feldolgozására és fogyasztására.

Figyelembe kell venni a tészta: mennyire tartja jól a túlsütést, mennyire konzisztens az állaga (külső és belső egyaránt), milyen ízélményt ad.

Az első prototípusok elkészítése után a csapatok kóstolgatják a hipotézisük igazolását, az új tésztatermék műszaki jellemzőinek leírását, egy jogi csapat pedig a jelenlegi előírásoknak való megfelelést és azok betartását felügyelik.

 

TÉSZTA TRENDEK

Annak érdekében, hogy mennyire másképp lehet jósolni egy termék jövőjét ebben a dinamikusan fejlődő iparágban, meghatározhatunk néhány makrotendenciát, amelyek nagy valószínűséggel befolyásolják a tészta és az élelmiszerek gyártását és fogyasztását általában:

  1. Fokozott érdeklődés az alacsonyabb környezeti lábnyomú fenntartható termékek iránt
  2. Az egyre digitalizáltabb mezőgazdaság, a jobb hozam érdekében új technológiákkal
  3. Hatalmas népességnövekedés és koncentráció a nagyvárosokban
  4. Növekszik az egészséges táplálék iránti igény, mind az idősödő népességben, mind a Z generáció körében
  5. Gyors tempójú városi élet kevesebb főzéssel és több házhozszállítással / étkezéssel

 

Valószínű, hogy a tészta sokáig divatos étel marad, hiszen mindenki számára hozzáférhető és minden vallásban, etnikai csoportban elfogadott: exportálható a „társadalmi” főzés és étkezés olasz módja, mint a szocializáció és a szórakozás pillanata olyan kultúrákba, ahol az étel alapvetően csak táplálkozás, és a tészta olcsó ára minden jövedelemszinen elérhetővé teszi azokat.

Minden országnak és a világ egy részének megvan a maga gasztronómiai és kulináris íze és hagyománya: ha a tészta valóban globális étel akar lenni, meg kell tanulnia alkalmazkodni.

A tészta számára a legnagyobb lehetőség és kihívás manapság az egyre növekvő élelmiszer-szállítási csatornák találkozása. A tészta egyenlőre nem a leggyakrabban megrendelt ételtípus a szállítási kínálatban a főzés utáni hosszú szállítás során bekövetkezett minőségromlás miatt,ám akik megtalálják a kihívást technológiai megoldásokkal, kihasználhatják ennek a lenyűgöző trendnek az előnyeit az egyre növekvő urbanizációval.

Egy szó, mint száz nem érdemes tésztát házhoz rendelni, inkább gyertek el hozzánk és garantáltan friss, jó minőségű tésztaételekkel találkoztok éttermünkben.

Az Olivolá gasztro csapata nap, mint gondoskodik arról, hogy Vendégeinek ne okozzon csalódást!

 

Várunk Benneteket! Buon Appetito!